Selen Select - Organiczna i biodostępna L-selenometionina

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 24,90 zł 24.90
ilość szt.
Zyskujesz 24 pkt [?]
Ocena: 5
Producent: Aliness
Kod produktu: 260

Opis

Selen Select ®

L-Selenometionina 200µg

100 tabletek

Produkt z ograniczonymi do minimum substancjami technologicznymi bez zawartości dodatków takich jak barwniki czy stearynian magnezu.

Składniki: substancja wypełniająca: fosforany wapnia, selen (L-selenometionina - SeleniumSelect®), substancja przeciwzbrylająca: dwutlenek krzemu.

Co to jest Selenium SeLECT® ?

Selenium SeLECT® jest opatentowaną formą L-selenometioniny. Jest to bardzo bezpieczna i bioaktywna forma tego cennego pierwiastka. Działanie Selenium SeLECT® zostało udokumentowane i posiada dużą ilość badań dotyczących bioaktywności oraz bezpieczeństwa.

Co odróżnia Selenium SeLECT® od innych form selenu?

Istnieją nieorganiczne formy selenu (selenit sodu i selenian sodu) i organiczne (L-selenometionina,

Metyloselenocysteina i drożdże wzbogacone selenem). Są to formy popularne w suplementach diety.

Selenium SeLECT® jest najbardziej biodostępną formą. Wyniki badań dowodzą, że biodostępność Selenium SeLECT® jest dużo wyższa niż pozostałych form, nawet selenocysteiny.

Zalecana porcja do spożycia w ciągu dnia niezbędna do uzyskania korzystnego działania:

1 tabletka dziennie, w trakcie posiłku.
Nie przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia.

Produkt nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety.
Zaleca się stosowanie zróżnicowanej diety i zdrowego trybu życia.

Zawartość opakowania: 100 tabletek

Warunki przechowywania: Przechowywać w temperaturze pokojowej w sposób niedostępny dla małych dzieci. Chronić przed wilgocią.

 

Selen

Jest to dość tajemniczy pierwiastek występujący w przyrodzie jako mikroskopijny mikroelement. Odkryto go w 1817 roku ( J. J.Berzelius, szwedzki chemik). Ponieważ występował on rzadko w przyrodzie to nie cieszył się szczególnym zainteresowaniem. Trwało to ponad 100 lat. Nowy rozwój metod laboratoryjnych zaowocował dopiero tym, że zaczęto ustalać poziom selenu we krwi człowieka. Pierwiastek ten pełni oczywiście bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Na sam początek należy zaznaczyć, że jest on niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania enzymów, wspomaga pracę przy usuwaniu wolnych rodników, oraz pełni rolę ochronną czerwonych krwinek przed toksycznym działaniem. Ten pierwiastek również posiada właściwości lecznicze w kontekście depresji jak i łagodzenia bólu, który towarzyszy reumatoidalnemu zapaleniu stawów. Wśród licznych jego właściwości nie zapominajmy, że posiada on potężną moc wspomagania naszego układu odpornościowego. Po zaaplikowaniu odpowiednich dawek selenu osobom z jego niedoborem organizm wielokrotnie zwiększa poziom wytwarzanych ciał odpornościowych limfocytów i makrofagów, czli komórek żernych. Podobnie jak i inne mikroelementy, selen wspomaga walkę organizmu z różnymi bakteriami i wirusami. Osoby często chorujące na opryszczkę powinny szczególnie uważać, by niedobór selenu u nich nie wystąpił. Selen broni organizm przed opryszczką i półpaścem.

Następstwa niedoboru selenu

Niedobór selenu może objawiać się niewydolnością serca czy nieprawidłowościami w funkcjonowaniu tarczycy.

Do niedoboru selenu w organizmie dochodzi przy ciężkich zaburzeniach wchłaniania pokarmu z przewodu pokarmowego, żywienia pozajelitowego, oraz w przypadku usunięcia dużej części jelita cienkiego. Niedobór selenu jest powiązany również z patologią tarczycy. Urodzone dzieci z matek, które miały niedobór selenu i jodu narażone są na ciężką chorobę rozwojową zwaną kretynizmem, który polega na niedorozwoju umysłowym i fizycznym. Zbyt niski poziom pierwiastka wiąże się również z chorobami nowotworowymi a wystarczające uzupełnienie go w organizmie może chronić przed tą chorobą.

Warto pamiętać o fakcie, który może wskazywać na to, że pierwiastek ten bywa postrzegany jako mający podwójne oblicze. Z jednej strony pomagam on zapobiegać powstawaniu chorób nowotworowych, a w drugi może wręcz przyczynić się do ich powstawania. A to dlatego, że osoby o podwyższonym stężeniu selenu we krwi w przypadku przyjmowania dodatkowych ilości tego pierwiastka mogą doprowadzić bezwiednie do choroby, ponieważ nadmierna podaż selenu może zwiększyć zagrożenie wystąpienia choroby nowotworowej( zwłaszcza raka piersi) . Zaleca się skonsultowanie z lekarzem w celu ustalenia poziomu występowania selenu we krwi przed podjęciem kuracji.

Do najbardziej charakterystycznych objawów zatrucia selenem (selenozy) należą:

Przede wszystkim łamliwość paznokci utrata włosów a także depresja, nudności, wymioty, nerwowość, niestabilność emocjonalna, oddech charakterystyczny dla czosnku, pocenie się a także zaburzenia ze strony układu nerwowego.

Selen - dzienne zapotrzebowanie

niemowlęta - 15-20 μg
dzieci: od 1. do 3. roku życia - 20 μg; od 4. do 9. roku życia - 30 μg
chłopcy: od 10. do 12. roku życia - 40 μg; od 13. do 18. roku życia - 55 μg
dziewczęta - od 10. do 12. roku życia - 40 μg; od 13. do 18. roku życia - 55 μg
mężczyźni: 55 μg
kobiety: 55 μg
kobiety w ciąży: 60 μg
kobiety karmiące - 70 μg


Selen a żywność:

Bardzo bogatym źródłem występowania tego pierwiastka są brazylijskie orzechy, ale także łosoś i tuńczyk. Dla wszystkich zwolenników mięsa zaleca się 100g wołowiny lub filetu z indyka. Tam również można znaleźć nie małe ilości selenu. Zjadając jajko z kilkoma kromkami pieczywa dostarczamy 20% dziennego zapotrzebowania na selen. Natomiast 100 g ryżu pokryje 15% dziennego zapotrzebowania.

Selen jest niestety pierwiastkiem który jest nietrwały w naszym organizmie . kiedy dochodzi do zetknięcia selenu z węglowodanami a zwłaszcza cukrami prostymi nasz pierwiastek jest nieprzyswajalny i zbędny całkowicie dla organizmu. Osoby, które nagminnie jedzą słodycze pozbawiają swój organizm tego cennego biopierwiastka. Ważną rzeczą jest by pamiętać iż witamina C osłabia wchłanianie selenu (do tego dochodzi wtedy gdy w naszym organizmie jest za dużo tej witaminki) Za to witamina E powoduje, że selen wchłania się błyskawicznie. Jest to działanie synergistyczne blokujące szkodliwe procesy utleniania w tkankach.

Gdzie jeszcze można szukać selenu?

w orzechach, nasionach szczególnie słonecznika, wątrobach, owocach morza, we wspomnianych rybach, w kiełkach nasion a także w grochu, fasoli, brukselce i brokułach.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl