Jaka jest dzienna zalecana dawka magnezu?

Jaka jest dzienna zalecana dawka magnezu?

Nie wysypiasz się? Być może dostarczasz organizmowi za mało magnezu. Jego niedobór powoduje wiele przykrych dla organizmu skutków. Dlaczego warto suplementować magnez? Jaka jest dzienna dawka magnezu?

Co to jest magnez?

Magnez to pierwiastek, który odpowiada za wiele procesów w twoim organizmie. Naukowcy udowodnili, że bierze udział w ok. 300 procesach biochemicznych. Rola tego pierwiastka w organizmie człowieka jest bardzo ważna. Wpływa on na pracę wielu ważnych układów: mięśniowego, nerwowego, odpornościowego, odpowiada także za kondycję kości, czy zdrowy sen. Warto dbać o jego prawidłowy poziom i spożywać dzienną dawkę magnezu.

Jak rozpoznać niedobór magnezu?

Czujesz się zmęczona, masz problemy ze snem, drgają ci powieki i łapią cię bolesne skurcze mięśni? Te objawy mogą świadczyć o niedoborze magnezu. Spożywanie zbyt małej dziennej dawki magnezu niesie za sobą poważne konsekwencje. Zaburzenia koncentracji, pracy serca, nadciśnienie tętnicze, depresja, to tylko niektóre skutki niedoboru tego pierwiastka w organizmie.

Dzienna dawka magnezu

Dzienna dawka magnezu zależy od wielu czynników: wieku, płci, tego, czy uprawiasz intensywną aktywność fizyczną. Dzienna dawka magnezu jest też inna dla kobiet w ciąży i matek karmiących. Naukowcy zalecają przyjmowanie 375 mg magnezu dziennie. Ważne jest nie tyle dostarczanie tego pierwiastka, ale to jaka ilość magnezu jest w rzeczywistości przyswajana przez organizm.

Jak suplementować magnez?

Dostarczanie odpowiedniej dziennej dawki magnezu nie jest tak łatwe jak się wydaje. Pierwiastek ten charakteryzuje się niską wchłanialnością. W jaki sposób uniknąć niedoboru magnezu? Trzeba połączyć dietę i odpowiednie suplementowanie. Dieta powinna być obfita w pełne ziarna, rośliny strączkowe, gorzką czekoladę, orzechy i nasiona oraz zielone warzywa liściaste.

Co z suplementacją? Na rynku znajdziesz wiele produktów, które mają suplementować magnez. Wybieraj takie, które nie zawierają sztucznych substancji i barwników. Magnez warto suplementować z witaminami i mikroelementami (np. z witaminą B6 czy cynkiem). Jeżeli możesz zdecyduj się na preparaty, które oprócz magnezu suplementują inne ważne dla zdrowia substancje.

Intensywnie trenujesz? Dobrą propozycją dla ciebie jest jabłczan magnezu. Ten suplement diety dedykowany jest osobom, które regularnie trenują. Dużą zaletą tego preparatu jest łatwa wchłanialność. Najlepiej suplementować magnez poprzez zażywanie jednej tabletki wybranego preparatu podczas posiłku. Pamiętaj, żeby podczas przyjmowania suplementów przestrzegać zaleceń producenta.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl